Page 65 of 113

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 1:14 pm
by KSubzero1000
hazeredmist wrote:
August 15th, 2019, 1:11 pm
clippa wrote:
August 15th, 2019, 12:53 pm
ketsuipachi mode?
Is that "black label arrange" mode?
Yes, it is!

It's a version of DDPR BL that incorporates a number of elements from Ketsui. Really cool stuff. :)

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 3:03 pm
by clippa
No lives lost. Just before the final boss - https://streamable.com/d8pnv

It's as if I was trying to catch the bloody thing. I'd done all the hard work, look at the bloody gap I had to move in!
Right best take a break from that, look up "owl vs mangle" on youtube, that always cheers me up.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 3:10 pm
by KSubzero1000
:(

You were even ahead of my previous record in terms of raw scoring at that point! Very sorry, man. I've died multiple times at those giant penultimate ships and it's the worst feeling in the world.

Have you turned WAIT back on, at least? I couldn't tell from the footage.

Anyway, don't give up!

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 3:20 pm
by clippa
Dear god, yeah wait is on, I'd fantasize about beating your score with wait off just to rub it in but I doubt that'd ever come true.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 3:22 pm
by KSubzero1000
Image

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 4:14 pm
by clippa
KSubzero1000 wrote:
August 15th, 2019, 3:10 pm
You were even ahead of my previous record
Hang on, this isn't something I should be worrying my pretty little head over is it?
You're a sly old thing, aren't you? Gonna sit there with your talons up watching me sweating my fat tits off and then when I finally burst in beaming with my little limp-dick score, you're gonna nonchalantly plonk down your new fat one.
Bet you've got it uploaded to youtube all ready to go.
I believe in you, "I believe you're an absolute turkey", that's what you're really thinking!

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 4:48 pm
by KSubzero1000
clippa wrote:
August 15th, 2019, 4:14 pm
You're a sly old thing, aren't you? Gonna sit there with your talons up watching me sweating my fat tits off and then when I finally burst in beaming with my little limp-dick score, you're gonna nonchalantly plonk down your new fat one.
Bet you've got it uploaded to youtube all ready to go.
Your mind goes to strange places sometimes, you know? :lol:

No, I haven't planned any devious trap of that sort. I am however still playing the game regularly and noticing incremental progress, so I'm definitely still in the race!

EDIT: Besides, the in-game replay function saves the exact date of the run.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 5:01 pm
by hazeredmist
Danmaku Unlimited 3 is on offer, £4.04.

https://www.nintendo.co.uk/Games/Ninten ... 48752.html

Can't say I have fully connected with this one yet (largely due to discovering older games I'd say) but I will go back to it.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 5:01 pm
by clippa
Hmmmm, I just dragged a replay file into notepad and that's very easy to edit. I wouldn't bloody put it past you!
I'm onto you, owly.
and you've cursed me, don't think I haven't figured that out. It's not just a coincidence that I keep dying right near the end of the last stage to stupidly easy patterns.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 5:08 pm
by KSubzero1000
clippa wrote:
August 15th, 2019, 5:01 pm
Hmmmm, I just dragged a replay file into notepad and that's very easy to edit. I wouldn't bloody put it past you!
KSubzero1000 wrote:
August 15th, 2019, 4:48 pm
Your mind goes to strange places sometimes, you know? :lol:
I'm starting to think you guys are called Generation X because you always have a convenient excuse at the ready for everything. :P

Less talk, more results.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 5:20 pm
by James
They're called 'Gen X' because they will cancel yo' ass for this cheek! ;)

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 5:53 pm
by Alex79uk
hazeredmist wrote:
August 15th, 2019, 5:01 pm
Danmaku Unlimited 3 is on offer, £4.04.

https://www.nintendo.co.uk/Games/Ninten ... 48752.html
DAMN YOU. DAMN YOU STRAIGHT TO HELL!

I've gone and bought it.

:evil:

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 6:10 pm
by hazeredmist
Alex79uk wrote:
August 15th, 2019, 5:53 pm
hazeredmist wrote:
August 15th, 2019, 5:01 pm
Danmaku Unlimited 3 is on offer, £4.04.

https://www.nintendo.co.uk/Games/Ninten ... 48752.html
DAMN YOU. DAMN YOU STRAIGHT TO HELL!

I've gone and bought it.

:evil:
:lol: maybe we could have a n00b score battle!

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 6:45 pm
by Alex79uk
Well that's about the only kind of score battle I'm ready for, so yes, let's :lol:

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 6:58 pm
by Stanshall
Great game and great price. Really solid deal.

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 7:17 pm
by hazeredmist
It’s on!

Owly, clips & stan can watch over us like proud parents at a sports day

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 7:42 pm
by Alex79uk
"Psst, look, they're coming on nicely... Should we...?"

"NO! They're not ready... They're not ready."

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 11:03 pm
by hazeredmist
Right here you go there’s my starter for ten, a pitiful effort where I got to the stage 3 boss before needing a continue:

Image

All together now “awwwwww”

I went for spirit mode on easy. That means it does auto bombs if you’re gonna get hit. Scoring potential is probably wank, but it’s the easiest mode. I guess pick whatever you fancy though it doesn’t matter, I doubt there are rules with this sort of n00b on n00b action! Haven’t tried much other than default stuff, no idea what ships do etc or different patterns, it seems fun without changing stuff so I haven’t bothered yet.

I have put a few goes into this since getting it but like I say it’s not clicked yet so it’s a good excuse to have a play! I’m gonna push on till my continues run out, would be nice to see all the stages, this is one where you don’t get infinite continues, like Neko Navy (though that’s where comparisons with that game end)

Hope you enjoy it dude!

Re: Shmups

Posted: August 15th, 2019, 11:15 pm
by hazeredmist
Side note: this isn’t an easy or particularly accessible shmup in my opinion, which kinda flies in the face of what I’ve seen read about it. I find it tough even on the easiest mode and the bullet patterns a few stages in start getting quite fast and sporadic, from all angles and I keep ending up in impossible scenarios. Makes it fun to chip away at though!

It’s a good job I enjoy getting my arse handed to me by these games that’s for sure. Time for one more go before bed :)

Re: Shmups

Posted: August 16th, 2019, 12:24 am
by clippa
Yes, I remember having this conversations about it during the time of the switch release - https://old.reddit.com/r/shmups/comment ... p/dvmhdfw/

I can't comment on the switch version, but long story short, spirit mode easy took me 14 hours to 1cc. Some of the boss patterns are pretty brutal. I don't consider it accessible by any means. The second game, yes, I can't speak for the console version, I don't know how much they retuned the easier difficulties, but on pc, it was being sold as a newbie friendly, accessible game when it really wasn't. The jump in difficulty from the second to the third game was a real shock.